Kto:
Leks sp. z o.o.Co:
wypromowanie marki Leks2ab i wzmocnienie jej wizerunkuKiedy:
2021Zakres prac:
- podjęcie działań mających na celu wzmocnienie (a w pewnych kanałach stworzenie od zera) wizerunku marki pieczywa Leks2ab
- stworzenie „bohatera marki” (brand hero)
- przedstawienie strategii marki w mediach społecznościowych, z uwzględnieniem walorów odżywczych pieczywa z pradawnej pszenicy, certyfikatów prozdrowotnych itp.
- bieżąca obsługa profili marki w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram)
- wymyślenie i moderacja konkursów konsumenckich w mediach społecznościowych
Efekty:
- udało się dotrzeć do świadomości konsumentów z informacją, że Leks2ab jest samodzielną marką (dostępną w sieci sklepów Biedronka), oferującą wysokiej jakości, certyfikowane pieczywo, produkowane w oparciu o tradycyjne receptury
- powstała postać Leksymira – pradawnego piekarza, który stanowi swoisty pomost między historią a współczesnością i pełni rolę przewodnika po świecie marki i pieczywa z pradawnej pszenicy 2ab
- odświeżona została strona www.pradawnapszenica.pl, która zyskała nową szatę graficzną oraz wiele nowych treści, z naciskiem na praktyczną wiedzę, dotyczącą pieczywa, jego produkcji i składników odżywczych
- obaliliśmy szereg mitów i stereotypów na temat pieczywa i jego udziału w codziennej, zbilansowanej diecie
- rozwinęliśmy media społecznościowe marki Leks2ab (od niespełna 400 do ponad 4000 fanów i ponad 2,5 mln wyświetleń na Facebooku) i zorganizowaliśmy konkurs fotograficzny z cennymi nagrodami, który cieszył się dużym zainteresowaniem fanów
- wszystkie zintegrowane działania udało się przeprowadzić w ciągu zaledwie 6 miesięcy
Co zrobić w przypadku marki pieczywa, która jest słabo rozpoznawalna (dostępna praktycznie tylko w jednej sieci sklepów – Biedronce), nie posiada własnej tożsamości ani nowoczesnych środków dotarcia do klientów (zarówno obecnych, jak i potencjalnych) na miarę XXI w. Najlepiej zacząć… od początku.
Firma Leks powierzyła nam kompleksową obsługę – od stworzenia strategii po jej egzekucję w różnych kanałach komunikacji – której osią było certyfikowane pieczywo, produkowane z pradawnej odmiany pszenicy 2ab, które posiada szereg walorów odżywczych i prozdrowotnych. Na potrzeby tej komunikacji stworzyliśmy postać „brand hero” – pradawnego piekarza Leksymira, który pełni rolę przewodnika po świecie marki Leks2ab, odpowiada na pytania, rozwiewa wątpliwości. Dodatkowo, do projektu zaprosiliśmy również eksperta – dietetyczkę kliniczną, która obaliła szereg mitów związanych z jedzeniem pieczywa i jego rolą w codziennej, zbilansowanej diecie.
Za sprawą agencji reklamowej Yellow Crocodiles światło dzienne ujrzała nowa strona internetowa marki, a firmowe social media nabrały rumieńców, notując znaczne przyrosty fanów. Wyposażona w tak różne, niezbędne narzędzia komunikacji marketingowej marka Leks 2ab zyskała należną jej tożsamość, która – mamy nadzieję – pozwoli jej wypłynąć na szerokie wody.