Kto:
JBB BałdygaCo:
bieżąca obsługa marki w mediach społecznościowychKiedy:
2016-nadalZakres prac:
- wprowadzenie marki i jej produktów do świata mediów społecznościowych
- promocja produktów JBB w trakcie EURO 2016
- wzmocnienie sprzedaży produktów JBB w kanałach B2B
Efekty:
- marka JBB Bałdyga mocno zaznaczyła swoją obecność w mediach społecznościowych – udało się stworzyć aktywną społeczność na Facebooku, liczącą ponad 75.000 fanów (drugie miejsce wśród wszystkich marek wędliniarskich w Polsce)
- wypracowaliśmy skuteczną strategię komunikacji, wykorzystując nisze: przekąski dla dzieci i przekąski imprezowe
- wydaliśmy 5 książek kucharskich z autorskimi przepisami, uwzględniającymi produkty JBB
- stworzyliśmy dedykowany landing page „Kuchnia kibica”, który zanotował ponad 10.000 wejść
- zorganizowaliśmy akcję premiową z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, co przełożyło się na 12-procentowy wzrost sprzedaży w trakcie trwania akcji
W branży spożywczej, a szczególnie wśród producentów wędlin i mięs, panuje silna konkurencja, której nie sposób sprostać bez aktywnej obecności tam, gdzie klienci są dzisiaj najczęściej widoczni – czyli w mediach społecznościowych. Dlatego rodzinna polska firma wędliniarska JBB Bałdyga z siedzibą w Łysych – a obecnie jeden z wiodących producentów wędlin w Polsce – powierzyła agencji reklamowej Yellow Crocodiles stworzenie od podstaw kanałów w mediach społecznościowych, a co za tym idzie – skupienie wokół nich społeczności fanów i miłośników marki JBB Bałdyga.
Udało się osiągnąć ten cel z dużym sukcesem, o którym świadczą zarówno twarde liczby, jak i zakres oraz jakość zamieszczanego contentu. Fani marki JBB Bałdyga w mediach społecznościowych mogą nie tylko poznać portfolio produktów, ale także odkryć nowe, autorskie przepisy kulinarne (którym towarzyszą dedykowane sesje fotograficzne, wykonywane przez fotografów Yellow Crocodiles), dowiedzieć się o otwarciach nowych sklepów partnerskich JBB Bałdyga czy wziąć udział w licznych konkursach z nagrodami.
Niejako „przy okazji” firma JBB Bałdyga powierzyła nam także inne zadania: promocję produktów JBB przy okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2016 czy zwiększenie sprzedaży w kanałach B2B. W tym pierwszym przypadku stworzyliśmy dedykowany landing page „Kuchnia kibica” z przepisami na przekąski, idealne do konsumpcji w trakcie meczu; w drugim zaś – specjalną aplikację mobilną.
Firma JBB Bałdyga nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa, wciąż się rozwija, a my mamy zaszczyt towarzyszyć jej w tej drodze.