Kto:

JBB Bałdyga

Co:

bieżąca obsługa marki w mediach społecznościowych

Kiedy:

2016-nadal

Zakres prac:

  • wprowadzenie marki i jej produktów do świata mediów społecznościowych
  • promocja produktów JBB w trakcie EURO 2016
  • wzmocnienie sprzedaży produktów JBB w kanałach B2B

Efekty:

  • marka JBB Bałdyga mocno zaznaczyła swoją obecność w mediach społecznościowych – udało się stworzyć aktywną społeczność na Facebooku, liczącą ponad 75.000 fanów (drugie miejsce wśród wszystkich marek wędliniarskich w Polsce)
  • wypracowaliśmy skuteczną strategię komunikacji, wykorzystując nisze: przekąski dla dzieci i przekąski imprezowe
  • wydaliśmy 5 książek kucharskich z autorskimi przepisami, uwzględniającymi produkty JBB
  • stworzyliśmy dedykowany landing page „Kuchnia kibica”, który zanotował ponad 10.000 wejść
  • zorganizowaliśmy akcję premiową z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, co przełożyło się na 12-procentowy wzrost sprzedaży w trakcie trwania akcji

W branży spożywczej, a szczególnie wśród producentów wędlin i mięs, panuje silna konkurencja, której nie sposób sprostać bez aktywnej obecności tam, gdzie klienci są dzisiaj najczęściej widoczni – czyli w mediach społecznościowych. Dlatego rodzinna polska firma wędliniarska JBB Bałdyga z siedzibą w Łysych – a obecnie jeden z wiodących producentów wędlin w Polsce – powierzyła agencji reklamowej Yellow Crocodiles stworzenie od podstaw kanałów w mediach społecznościowych, a co za tym idzie – skupienie wokół nich społeczności fanów i miłośników marki JBB Bałdyga.

Udało się osiągnąć ten cel z dużym sukcesem, o którym świadczą zarówno twarde liczby, jak i zakres oraz jakość zamieszczanego contentu. Fani marki JBB Bałdyga w mediach społecznościowych mogą nie tylko poznać portfolio produktów, ale także odkryć nowe, autorskie przepisy kulinarne (którym towarzyszą dedykowane sesje fotograficzne, wykonywane przez fotografów Yellow Crocodiles), dowiedzieć się o otwarciach nowych sklepów partnerskich JBB Bałdyga czy wziąć udział w licznych konkursach z nagrodami.

Niejako „przy okazji” firma JBB Bałdyga powierzyła nam także inne zadania: promocję produktów JBB przy okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2016 czy zwiększenie sprzedaży w kanałach B2B. W tym pierwszym przypadku stworzyliśmy dedykowany landing page „Kuchnia kibica” z przepisami na przekąski, idealne do konsumpcji w trakcie meczu; w drugim zaś – specjalną aplikację mobilną.

Firma JBB Bałdyga nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa, wciąż się rozwija, a my mamy zaszczyt towarzyszyć jej w tej drodze.

POWRÓT DO WSZYSTKICH REALIZACJI