Wiedza
08.06.2020r.

O sukcesie WordPressa zdecydowała przede wszystkim jego wszechstronność. Jakie jeszcze zalety ma ten popularny na całym świecie system zarządzania treścią?

Założony w maju 2003 r. przez 19-letniego wówczas Matta Mullenwega, miał być w założeniu platformą do blogowania. Dzisiaj, u progu pełnoletności WordPress może się pochwalić nie lada wynikami – jest bezapelacyjnie najpopularniejszym systemem zarządzania treścią (CMS), a ponad 30% wszystkich stron internetowych na świecie jest zbudowanych właśnie na nim. Co sprawiło, że po WordPressa tak chętnie sięgają także nasi informatycy i webdesignerzy, pracujący w YC?

„Aktualnie większość stron internetowych, którymi zarządza nasz dział IT jest postawiona na WordPressie. W przypadku obsługi kilkunastu czy kilkudziesięciu stron centrów i galerii handlowych w całej Polsce takie rozwiązanie jest nie tylko wygodne, ale wręcz niezbędne. Pozwala bowiem skoordynować, ujednolicić i uprościć wszystkie działania, zarówno w zakresie projektowania, jak i bieżącego zarządzania treścią. WordPress, którego znamy od podszewki, bardzo nam w tym pomaga” – Adam Marciszewski, IT Project Manager w YC

1. Wszechstronność i elastyczność

Blogowy rodowód WordPressa paradoksalnie bardzo mu pomógł. Wyobraź sobie miejsce, w którym możesz dodawać i planować wpisy, ilustrować je zdjęciami, poddawać dyskusji i moderować komentarze. Co więcej, korzystając z wszechstronnych możliwości WordPressa, możesz postawić na nim blog, ale także stronę firmową, portal społecznościowy, sklep, forum dyskusyjne, serwis z ogłoszeniami, galerię zdjęć czy platformę z kursami online. Nie ma tu praktycznie żadnych ograniczeń, poza Twoją wiedzą i fantazją.

2. Popularność

Fakt, że WordPress posiada otwarty kod źródłowy i wciąż rośnie, powoduje, że w jego rozwój i wsparcie angażuje się coraz więcej ludzi. Źródła wiedzy na temat WordPressa są praktycznie nieograniczone, tak samo jak pomysły na wykorzystanie jego potencjału. Przekłada się to również na rosnącą liczbę dostępnych wtyczek, które zwiększają funkcjonalność całego systemu. Społeczność WordPressa to jego ogromny atut!

3. Funkcjonalność

Silnik WordPressa jest stale rozwijany przez profesjonalnych programistów, webdeveloperów i zwykłych entuzjastów z całego świata, którzy codziennie tworzą nowe motywy oraz pluginy – zarówno darmowe, jak i komercyjne. Dzięki temu można go bardzo łatwo dostosować do własnych potrzeb. Warto również podkreślić, że strony na WordPressie są w pełni responsywne (dostosowane do wyświetlania na wszystkich urządzeniach, w tym także mobilnych) oraz „mile widziane” przez przeglądarki internetowe, co wpływa na ich łatwiejsze (i tańsze) pozycjonowanie.

4. Intuicyjność

Wielką zaletą WordPressa jest łatwość jego obsługi i przyjazność dla użytkownika. Prostą stronę czy blog może założyć nawet osoba bez doświadczenia informatycznego. Oczywiście, im dalej w las, tym sprawa się komplikuje – zmian, nowości i możliwości WordPressa jest tyle, że przy bardziej ambitnym projekcie warto już skorzystać z pomocy ekspertów, którzy śledzą na bieżąco wszystkie nowe funkcjonalności i trendy w projektowaniu stron www opartych o ten system zarządzania treścią.

5. Bezpieczeństwo

Twórcy WordPressa w przeszłości borykali się z lukami w zabezpieczeniach systemu. Trzeba sobie powiedzieć uczciwie – żaden system zarządzania treścią nie jest w 100% wolny od tego typu „dziur” czy „bugów”. Ale po zastosowaniu dodatkowych zabezpieczeń wewnątrz systemu oraz podwójnej autoryzacji panelu administracyjnego WordPress staje się bezpieczny, pomimo swojego otwartego kodu.

Przykłady stron z portfolio YC, opartych na WordPressie:

 

PRZECZYTAJ JESZCZE

Wiedza

04.03.2022

Komunikacja w kryzysie

Gdy za naszą wschodnią granicą szaleje wojna, czy wypada w ogóle komunikować markę w social mediach? Od kilkunastu dni oczy całego świata są skupione na Ukrainie. Skala okrucieństwa i tragedii,...
czytaj dalej

Wiedza

28.01.2022

W słusznej sprawie

Wśród trendów w PR i marketingu na 2022 rok, obok sztucznej inteligencji czy treści wideo, jednym tchem wymieniany jest „brand purpose”. Co to oznacza i w jaki sposób marki definiują...
czytaj dalej

Branża

30.12.2021

Potęga reakcji

RTM – te trzy litery rozpalają od pewnego czasu wyobraźnię marketerów i działów kreatywnych w agencjach reklamowych, pokazując jednocześnie, że marki „wiedzą co w trawie piszczy”, zaś ludzie, którzy dla...
czytaj dalej